Zmiany w fakturowaniu w zamówieniach publicznych

Zmiany w związku z Ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych

Nowa Ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych zobowiązuje jednostki administracji publicznej do przyjmowania faktur elektronicznych.

  • Od 18 kwietnia 2019 – dotyczących zamówień o wartości powyżej 30 000 EUR
  • Od 1 sierpnia 2019 – dla wszystkich zamówień

Jednocześnie została przygotowana Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) za pomocą, której należy dostarczać e-faktury do jednostek administracji publicznej

Uwaga: Ustawa nie nakłada obowiązku na stosowanie faktur elektronicznych w zamówieniach publicznych. Jedynie zobowiązuje administrację publiczną do przyjęcia e-faktury, jeśli dostawca taką będzie chciał wystawić. Wystawca faktury nadal ma wolny wybór czy wystawi fakturę elektronicznie czy papierowo.

W ramach rozwiązań indywidualnych przygotowaliśmy import e-faktur oraz ich korekt wysłanych za pomocą platformy PEF. Plik z wygenerowanym dokumentem w formacie xml pobrany z platformy PEF będzie można zaimportować za pomocą specjalnie przygotowanego szablonu importu. Rozwiązanie przygotowane jest dla linii Sage Symfonia ERP, Sage Symfonia 2.0 oraz Sage Symfonia 50cloud.

W przypadku zainteresowania powyższym rozwiązaniem, zapraszamy do kontaktu z Działem Handlowym.